onsdag 5 december 2012

Värmekudde

Om ingenting annat fungerar ska man ta instruktioner, eller hur, men varför skulle man ta det om något annat funkar?
 
Det är min tanke bakom de små virkade trollen. Jag tänkte prova hur det skulle se ut att virka amigurumi med tvåfärgat råbambugarn men jag ville inte virka nallar eller överhuvudtaget följa en beskrivning (man kan inte titta på TV samtidigt). Så jag började virka en snabel som skulle vara näsa till något fantasidjur, som sedan skulle bli en mullvad och till slut blev det ett troll. Och sedan några till för att det första inte skulle känna sig ensam. Min dotter gillar dem och saknar inte det minsta beskrivningen bakom.
Jag fyllde de med kikärter och två av de med vita bönor. Man tager vad man haver, eller hur? Man brukar fylla sådana saker med vete eller ris men det skulle troligen ändå inte fungera för så små korn skulle komma ut  för eller senare. 
Man kan använda de som matförråd, present till en kompis som är vegetarian eller till en kompis som är inte vegetarian, värmekudde, fönsterstopp.....
...och det gäller enbart om du inte har barn som kan ha glädje av dem och befolka en hel skog med trollfolket.
Här är bilder på mina små troll i första Malmösnö:
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar