tisdag 27 september 2011

Webshop

Jag har sagt att jag försöker få igång en webshop men accent ligger för det mesta  på försöker. För tio eller mer år sedan kunde jag HTML så jag tyckte att jag kunde fixa hemsidan själv. Det gick inget vidare  när jag förstod att på nåt sett måste jag kunna få order och inte bara visa vad jag har i afärren. Då har jag bestämd mig att hyra ( ja, det går att hyra även virtuella affärer), en färdig webshop men den som jag fick var inte riktigt sådan som jag ville ha och mina möjligheter att ändra var lika med 0. Dessutom var den dyr. Nu har  jag köpt en från Distans-data och då sa jag att jag fixar utseende själv.

Visst.

Mina kunskaper visade sig vara uråldriga. Ingenting fungerade som jag ville. Jag sabbade hela sidan minst två gånger hittils och jag fortfarande vet  inte vad har jag gjort för fel. Men ve den som ger sig. Efter en mindre kompendium av instruktioner som jag fick från Jari från Distans-data har jag åtminstone lyckat ändra bakgrunden. Och inte bara den, jag lyckades prova 34 andra bakgrundsbilder. Inte är min affär för den skull mer färdig men det känns bra att jag klarade åtminstone nåt själv.

Det här är sista två bakgrund för vilka jag kan inte bestämma mig riktigt vilket att välja. Har du kanske nån förslag eller ideé är jag mer än tacksam för att höra den.




 

Den med solrosor gillar jag bättre men det blir kanske för rörigt.
Egentligen, på alla fina proffsiga sidor är bakgrunden bara vit. Men det är inte jag och Bamboo-gog skall vara min lilla shop och inte en storslagen, trendig Galleria. Man kan kanske säga att  jag vill  starta en landsbygds gammaldags affär på webben. Jag vill inte heller vara tvungen att låtsas att Bamboo-gog är större än det är och skriva Om oss när det finns bara jag som kämpar med att göra precis allt själv. Och det är mycket mer än vad jag trodde att det blir när jag kastade mig i detta projekt. Så det kan ta tid tills jag har fixat min affär. Men då blir det kanske lite så att man kan antingen köpa en stickat ekologisk filt eller  garn att sticka själv, eller titta på mönster. Eller skall jag utråka folk med snack om bisfenoler eller nåt annat farligt.  Och ovanför dörren skall hänga stor tavla

RENT a mikrobiolog

Kanske vill någon komma till min affär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar