söndag 25 september 2011

Färgerna har äntligen kommit

Ja, efter låååång, låååång tid har färgerna äntligen kommit. Och jag kan inte direkt klaga för jag fick alla 5 kilo plus 6 extra påsar med andra färger som jag inte beställde. De var bara prov men eftersom de är väldigt dryga och jag i alla fall inte färgar enorma mängder av garn räckte det. Den enda färg som jag inte fick är gul. Helt vanlig citrongul färg. Istället fick jag ett kilo orange som jag egentligen inte beställde. Men i en av de provpåsar var lite av den gula pigmenten som jag sedan försökte beställa. På påsen stod också vad den färg har för artikelnummer. Men förståss ingenting är enkelt med den leverantören. "Susan"  påstår att de inte har sådan gul färg trots att hon själv skickade den. Men hon kan skicka mig blått istället!...Jaaaha...Är hon kanske färgblind?

I alla fall, så är det inte med alla leverantörer från Kina. "Susan" är mitt första undantag. Alla andra var hur proffsiga och tillmötesgående som helst.
Så, direkt efter att vi kom hem från vår  "besöka släkten" semester, satte dottern och  jag  igång och började färga. Första härvan som dottern färgade skulle föreställa en förtrollad skog.


 Sedan fortsatte vi  på samma tema och färgade garnet i olika gröna nyanser som skulle vara olika skogar




och sedan lite blått för sjöar


och brunt och orange för vissna blad osv.





Den här skulle föreställa våren i den förtrollade skugen


och den här skulle vara gryningen med dimslöjor:


Men då plötsligt börjar min dotter färga garnet gullt och rött. När jag undrade vad ska detta föreställa svarade hon som att det är helt klart att det måste finnas i en förtrollad skog:- Persika, du vet att de persikor hos morfar är så gula när man öppnar de, och sedan är de mörkröda nära kärnan.

Efteråt, när jag tittar på den nystan ser jag bara solmogna persikor i mina föräldrars fruktodling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar